Ga naar de inhoud
  • Branding
  • Websites
    • Website op maat
    • Website in 1 dag
  • Trainingen
  • Over Mij
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
Menu
  • Branding
  • Websites
    • Website op maat
    • Website in 1 dag
  • Trainingen
  • Over Mij
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
Kennismaking plannen
Whatsapp
Academy
  • Branding
  • Websites
    • Website op maat
    • Website in 1 dag
  • Trainingen
  • Over Mij
  • Portfolio
  • Blog
  • Contact
Wat-is-een-brandboard
Manon

Manon

Manon is eigenaar, Branding expert en Webdesigner bij Brand it Up. Met veel plezier deelt ze haar kennis en bouwt samen met jou een visueel merk wat perfect past bij jou ?n jouw doelgroep.

Wat is een Brandboard?

  • 20 maart 2019
  • Geen Reacties
  • Branding, Zakelijk

Wat is een Brandboard en wat kan je er mee?

Ik heb eerder al geschreven over de branding van Cotton & Lace en Mijn Houten Hart. Hier leg ik al wat uit over mijn werkproces en wat ik maak tijdens een branding-traject. Dit zijn uiteraard niet mijn enige branding projecten. Zodra ik toestemming heb van de ondernemer deel ik mijn werk met jullie.

Een vraag die ik veel krijg is wat een brandboard nou precies is, en waarom ik er voor heb gekozen om geen hele huisstijl gidsen te maken.
Het antwoord daarop is eigenlijk heel simpel: ik doe dat voor mijn klant. Het bewaken van je merk is een lastige klus (daarom zijn er grafisch ontwerpers!) en het is heel fijn om een goede leidraad te hebben. Die leidraad moet vooral makkelijk te hanteren zijn, er zijn tenslotte zoveel kanalen waarop je tegenwoordig actief bent. Het gaat niet meer alleen maar om visitekaartjes, een folder, een website en eventueel de bestickering van een auto. Het gaat om al je sociale media kanalen (en laten we eerlijk zijn, dat zijn er tegenwoordig heel veel), je e-mail handtekening op je laptop, je tablet en je telefoon.
Het gaat om de complete look en feel van jouw merk. Die moet overal consistent zijn.

En Brandboard is een middel waarbij je in één oogopslag een goed overzicht hebt van alle onderdelen van jouw merk. Van logo(‘s) tot het kleurenpalet en moodboard, jouw hele merk en stijl staat overzichtelijk bij elkaar.

Brandboard Cotton & Lace

Dit is het brandboard van Cotton & Lace, alle onderdelen die de stijl van mijn merk vormen staan overzichtelijk bij elkaar

Hoe je een Brandboard gebruikt

Van al mijn klanten krijg ik hetzelfde terug: wat fijn dat Brandboard! Iedereen is er zó blij mee!
Je gebruikt je brandboard als leidraad. Hang ‘m op boven je bureau, bewaar hem op je telefoon, het maakt niet uit als je hem er maar makkelijk bij kan pakken. 
Zo is kleuren en lettertypes consistent houden een eitje. 

Maar dat is niet het enige. Door er een moodboard in te (laten) plaatsen heb je ook altijd een mooi sfeerbeeld van jouw brand-vibe bij de hand. Dit maakt het veel makkelijker om passende foto’s te selecteren voor bijvoorbeeld jouw instagram-account. Je hebt zo altijd een voorbeeld van kleuren, vormen en afbeeldingen die perfect aansluiten bij jouw merk.

Niet ieder Brandboard is hetzelfde

Een brandboard moet passen bij jou en jouw merk. Sommige ondernemers willen bijvoorbeeld geen moodboard omdat ze dit te rommelig vinden of omdat het ze afleid (bijvoorbeeld omdat het niet hun eigen foto’s zijn). 
Het kan ook goed zijn dat je maar 1 logo hebt en ook geen behoefte hebt aan variaties hierop.  Of zijn bepaalde patronen een heel belangrijk onderdeel van jouw brand-vibe. Daarom kunnen brandboards sterk op elkaar lijken maar zie je toch vaak verschillen.

Brandboard Mijn Houten Hart

Het Brandboard van Mijn Houten Hart is compleet anders dan dat van Cotton & Lace, toch komen dezelfde elementen erin terug.

Wat moet er zeker terugkomen op een Brandboard?

Daar kan ik heel kort over zijn:

  • Een (hoofd)logo
  • Kleurenpalet
  • Gebruikte lettertypes

Dit is echt de basis, de elementen die op alles waar jouw merk op staat terug horen te komen.

Ik heb al een logo of een hele huisstijl maar ik wil ook graag een Brandboard!

Dat snap ik helemaal. Manouk van Asome had al een huisstijl maar miste nog het overzicht. Voor haar maakte ik ook een brandboard. Wil jij dat ook? Neem dan even contact met mij op, dan kijken we samen even wat er nog nodig is om jouw perfecte brandboard te maken. Afhankelijk van welke onderdelen ik nog voor je samen mag stellen variëren de prijzen hiervan.

Brandboard Asome

Manouk had haar huisstijl al klaar maar wilde graag een brandboard om mee te werken.

Wil je meer weten over mijn werkwijze? Wil je weten wat mijn pakketten kosten of wat er nog meer mogelijk is? Voel je vooral niet bezwaard om contact met mij op te nemen. Ik leer je heel graag kennen!

Manon

Alle artikelen bevatten mijn persoonlijke mening of die van mijn gast-bloggers. In sommige blogs zijn links naar de website van mijn gast-bloggers of advertentie links (advertentie links zijn per bericht 1x gemarkeerd met een *) opgenomen. Door het klikken op deze links verlaat je mijn website en ga je naar de website van de betreffende aanbieder toe. Ik heb geen controle over externe websites. – Manon-

Deel dit Bericht

Laat een reactie achter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

HulpmiddelenOndernemenWebsite

16 redenen om te kiezen voor LearnDash

Lees Meer
Webshop

5 tips om meer klanten uit je webshop te halen

Lees Meer
Ondernemen

Do you have what it takes?

Lees Meer

volg mij @branditup.nl

Ik vond een nieuwe functie op insta! Reels maken v Ik vond een nieuwe functie op insta! Reels maken van story highlights. Bij deze: this is me, heel erg in het kort, met een tof muziekje! Gaat ie te snel? Nog een keer kijken en pauzeren door je vinger op het scherm te leggen. Of je bekijkt de highlights in mijn profiel op je gemakje natuurlijk 😉. En als je daar dan toch bent, druk gelijk even op die volg knop! ❤️#branditup #funfacts #webdesign #momboss
Je zit achter je computer en eigenlijk zou je aan Je zit achter je computer en eigenlijk zou je aan je website moeten gaan werken maar er gebeurd niks. Er komt helemaal niets uit je handen.Je weet gewoon niet waar je moet beginnen! Begin je met je foto’s (die je eigenlijk weer nieuwe moet laten maken)? Of toch met je teksten? Maar dan moet je eigenlijk je aanbod verder uitwerken. En om dat te kunnen doen… Voor de zoveelste keer realiseer je je hoe fijn het zou zijn als je gewoon een beetje kan prutsen terwijl niemand het ziet en het je ondertussen geen klanten kost.Nou, dat kan! Daarvoor maak je gebruik van een coming soon page. 1 pagina die overal zichtbaar is, ongeacht welke pagina jouw bezoekers bekijken. Op een coming soon pagina kan je niet alleen alvast heel kort informatie kwijt over wat je doet, je kunt er ook je emaillijst aan koppelen en zo al meteen leads genereren!In mijn gratis mini-training leer ik je in 5 stappen hoe je een coming soon page maakt (met, of zonder template), hoe je hem koppelt aan je mailingsysteem en hoe je hem aan- en uitzet.Eind van de week gaat hij live! En om het je helemaal makkelijk te maken: als je je nu inschrijft voor de wachtlijst krijg je mijn Coming Soon Page template helemaal gratis!(Link in bio)
Ah, ieder project begint met chaos! Hoogste tijd o Ah, ieder project begint met chaos! Hoogste tijd om overzicht te creëren. Of het nou voor een offerte is, voor een project van een klant of van mezelf: ik begin met een goede sitemap.Een sitemap is een overzicht van alle pagina’s van een website én hun relatie tot elkaar. Welke pagina’s zijn van elkaar afhankelijk? Welke zijn er zichtbaar in het menu en welke pas als je er op gaat “hangen”? Je houd het allemaal bij in je sitemap.Ik gebruik de tool Gloomaps voor mijn sitemaps. Na opslaan krijg je een linkje waarmee iedereen waar jij het linkje mee deelt de sitemap kan bekijken. Nooit meer misverstanden over paginas!
Ondernemen sucks. There, I said it. Maar wel een Ondernemen sucks.There, I said it. Maar wel een beetje ongenuanceerd. Want het is niet het ondernemen an sich, het zijn al die verrekte ballen die je omhoog wilt houden.Steeds vaker spreek ik collega onderneemsters die zeggen: ja, weet je. Het lijkt van de buitenkant fantastisch, maar…En dan komt het. “Ik ben eigenlijk altijd moe” “Mijn inkomen is zo onstabiel als een olifant op 1 poot” “ik vind mijn klanten stom” en zo kan ik nog wel even doorgaan.We delen graag de mooie kanten van het ondernemerschap en ik ben helemaal voor positiviteit maar zullen we af en toen ook gewoon eerlijk zijn naar elkaar?I’ll go first: dit jaar draaide ik maanden van bijna 10k omzet. Om vervolgens bijna een heel kwartaal alleen maar verlies te maken. Ik heb geschreeuwd, gevloekt, gejankt. Ik heb alles en iedereen de schuld er van gegeven, inclusief mezelf. Ik heb me een huichelaar gevoeld iedere keer als iemand zei: het gaat heel goed met jouw bedrijf hè? Maar dat helpt allemaal niet.Toen sprak ik een andere webdesigner met éxact hetzelfde probleem. En opeens hoorde ik het overal. De grillen van het ondernemerschap. De onzekerheid. De frustratie als er wéér een project uitgesteld wordt (en je je inkomsten voor die maand ziet verdampen).Zit er dan niks positiefs aan? Jawel! Het geeft me namelijk ook de tijd om eens kritisch te kijken naar waar ik heen wil met mijn bedrijf.En weet je wat het mooie is? Iedere keer als ik dat doe… dan stroomt mijn agenda opeens vol. Zonder dat ik er ook maar iets voor hoef te doen.Of wacht, jawel: accepteren dat ik als ondernemer geen alles overheersende invloed heb op dingen. En dat ondernemen heel erg sucks. Met vlagen.Wat denkt iedereen over jou/jouw bedrijf/ branche wat je eigenlijk recht zou moeten zetten maar niet durft?
27 september ja, ik heb me niet in de datum vergis 27 september ja, ik heb me niet in de datum vergist!⁠⁠Op de foto zie je Stefanie en Rosalien, zussen en partners (in crime).⁠⁠Ik werk al een aantal jaar regelmatig met ze samen. Samen vormen ze een marketing bureau: @hallo.blauw.marketing. En ze hebben iets nieuws! ⁠Live Marketing dagen waarop je aan de slag gaat met een marketingplan dat bij JOU past. Compleet persoonlijk, geen standaard verhaal.⁠⁠Klinkt goed, no? Beter nog als ik 100,- korting geef? 👇⁠⁠Dit zeggen ze er zelf over:⁠⁠💫️Intuïtieve Marketing Live Dag💫️⁠Voor vrouwelijke ondernemers die marketing makkelijk én leuk willen maken!⁠⁠Voel jij dat je NU aan de slag wil om beter zichtbaar te worden en meer klanten aan te trekken, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Dan is deze dag helemaal bedoeld voor jou 🚀⁠⁠Op de Intuïtieve Marketing Live Dag ga jij aan de slag met een marketingplan dat volledig past bij JOU en ruimte geeft aan jouw intuïtie en energie. En dat doen we samen! In een groep van gelijkgestemde vrouwen die ondernemen vanuit hun persoonlijke missie ga jij aan de slag met de online zichtbaarheid van jouw bedrijf. Ben jij klaar voor een continue stroom van nieuwe klanten?!⁠⁠Schrijf je dan nu in 🔥⁠⁠Gebruik de kortingscode: BRANDITUP100 en betaal slechts 179,- ipv 279,-⁠⁠Donderdag 22 september = VOL⁠Dinsdag 27 september, nog een paar plekjes beschikbaar!⁠⁠Zien we je daar? 👋🏻⁠⁠Inschrijven kan via hun eigen website (link in bio op @hallo.blauw.marketing of check mijn stories)
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
Facebook-f Instagram Pinterest Whatsapp

© 2018 – 2023 Brand it Up

  • Algemene voorwaarden
  • Bedankt inschrijven nieuwsbrief
  • Blog
  • Blog-2
  • Branding
  • Contact
  • Cookie beleid
  • Home
  • Linkjes
  • Live Website Check
  • Over Mij
  • Portfolio
  • Privacybeleid
  • Quiz training match
  • Quiz training optie
  • Quiz: is een online training iets voor jou?
  • Quiz: zijn LearnDash en jij een match?
  • Website in 1 dag
  • Website op maat
  • Websites
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}