Doorgaan naar inhoud
Facebook-f Instagram Pinterest Whatsapp
  • Over…
    • Over Mij
    • Over Brand it up
    • Werkwijze
  • Portfolio
  • Branding
  • Websites
    • Websites
    • Webshop
    • Leeromgeving
    • Gold
  • Trainingen
  • Contact
  • Blog
Menu
  • Over…
    • Over Mij
    • Over Brand it up
    • Werkwijze
  • Portfolio
  • Branding
  • Websites
    • Websites
    • Webshop
    • Leeromgeving
    • Gold
  • Trainingen
  • Contact
  • Blog
Wat-is-een-brandboard
Manon

Manon

Manon is eigenaar, Branding expert en Webdesigner bij Brand it Up. Met veel plezier deelt ze haar kennis en bouwt samen met jou een visueel merk wat perfect past bij jou ?n jouw doelgroep.

Wat is een Brandboard?

  • 20 maart 2019
  • Geen Reacties
  • Branding, Huisstijl, Ondernemen

Wat is een Brandboard en wat kan je er mee?

Ik heb eerder al geschreven over de branding van Cotton & Lace en Mijn Houten Hart. Hier leg ik al wat uit over mijn werkproces en wat ik maak tijdens een branding-traject. Dit zijn uiteraard niet mijn enige branding projecten. Zodra ik toestemming heb van de ondernemer deel ik mijn werk met jullie.

Een vraag die ik veel krijg is wat een brandboard nou precies is, en waarom ik er voor heb gekozen om geen hele huisstijl gidsen te maken.
Het antwoord daarop is eigenlijk heel simpel: ik doe dat voor mijn klant. Het bewaken van je merk is een lastige klus (daarom zijn er grafisch ontwerpers!) en het is heel fijn om een goede leidraad te hebben. Die leidraad moet vooral makkelijk te hanteren zijn, er zijn tenslotte zoveel kanalen waarop je tegenwoordig actief bent. Het gaat niet meer alleen maar om visitekaartjes, een folder, een website en eventueel de bestickering van een auto. Het gaat om al je sociale media kanalen (en laten we eerlijk zijn, dat zijn er tegenwoordig heel veel), je e-mail handtekening op je laptop, je tablet en je telefoon.
Het gaat om de complete look en feel van jouw merk. Die moet overal consistent zijn.

En Brandboard is een middel waarbij je in één oogopslag een goed overzicht hebt van alle onderdelen van jouw merk. Van logo(‘s) tot het kleurenpalet en moodboard, jouw hele merk en stijl staat overzichtelijk bij elkaar.

Brandboard Cotton & Lace

Dit is het brandboard van Cotton & Lace, alle onderdelen die de stijl van mijn merk vormen staan overzichtelijk bij elkaar

Hoe je een Brandboard gebruikt

Van al mijn klanten krijg ik hetzelfde terug: wat fijn dat Brandboard! Iedereen is er zó blij mee!
Je gebruikt je brandboard als leidraad. Hang ‘m op boven je bureau, bewaar hem op je telefoon, het maakt niet uit als je hem er maar makkelijk bij kan pakken. 
Zo is kleuren en lettertypes consistent houden een eitje. 

Maar dat is niet het enige. Door er een moodboard in te (laten) plaatsen heb je ook altijd een mooi sfeerbeeld van jouw brand-vibe bij de hand. Dit maakt het veel makkelijker om passende foto’s te selecteren voor bijvoorbeeld jouw instagram-account. Je hebt zo altijd een voorbeeld van kleuren, vormen en afbeeldingen die perfect aansluiten bij jouw merk.

Niet ieder Brandboard is hetzelfde

Een brandboard moet passen bij jou en jouw merk. Sommige ondernemers willen bijvoorbeeld geen moodboard omdat ze dit te rommelig vinden of omdat het ze afleid (bijvoorbeeld omdat het niet hun eigen foto’s zijn). 
Het kan ook goed zijn dat je maar 1 logo hebt en ook geen behoefte hebt aan variaties hierop.  Of zijn bepaalde patronen een heel belangrijk onderdeel van jouw brand-vibe. Daarom kunnen brandboards sterk op elkaar lijken maar zie je toch vaak verschillen.

Brandboard Mijn Houten Hart

Het Brandboard van Mijn Houten Hart is compleet anders dan dat van Cotton & Lace, toch komen dezelfde elementen erin terug.

Wat moet er zeker terugkomen op een Brandboard?

Daar kan ik heel kort over zijn:

  • Een (hoofd)logo
  • Kleurenpalet
  • Gebruikte lettertypes

Dit is echt de basis, de elementen die op alles waar jouw merk op staat terug horen te komen.

Ik heb al een logo of een hele huisstijl maar ik wil ook graag een Brandboard!

Dat snap ik helemaal. Manouk van Asome had al een huisstijl maar miste nog het overzicht. Voor haar maakte ik ook een brandboard. Wil jij dat ook? Neem dan even contact met mij op, dan kijken we samen even wat er nog nodig is om jouw perfecte brandboard te maken. Afhankelijk van welke onderdelen ik nog voor je samen mag stellen variëren de prijzen hiervan.

Brandboard Asome

Manouk had haar huisstijl al klaar maar wilde graag een brandboard om mee te werken.

Wil je meer weten over mijn werkwijze? Wil je weten wat mijn pakketten kosten of wat er nog meer mogelijk is? Voel je vooral niet bezwaard om contact met mij op te nemen. Ik leer je heel graag kennen!

Manon

Alle artikelen bevatten mijn persoonlijke mening of die van mijn gast-bloggers. In sommige blogs zijn links naar de website van mijn gast-bloggers of advertentie links (advertentie links zijn per bericht 1x gemarkeerd met een *) opgenomen. Door het klikken op deze links verlaat je mijn website en ga je naar de website van de betreffende aanbieder toe. Ik heb geen controle over externe websites. – Manon-

Deel dit Bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Laat een reactie achter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Ondernemen

Do you have what it takes?

Lees Meer
BrandingHuisstijl

Wat is de taak van een goed kleurenpalet?

Lees Meer
Website

Tips voor het schrijven van goede webteksten

Lees Meer

niks missen? Nieuwsbrief!

  • FAQ
  • Werkwijze
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Contact
Manon, ik schaam me. Dat zei Fieke toen ze voor he…
“Sinds wanneer kost een website meer dan 500 euro?…
Kleurenpsychologie is eigenlijk bullshit. Ik zie h…
  • Contact:
  • IJsvogelstraat 20, 5106 NT Dongen
  • KvK: 69429634 / BTW: NL002184228B41
  • Telefoonnummer: 0657408502
  • E-mail: Manon@Branditup.nl

Built with by

Logo Brand it Up

© 2018 – 2022 Brand it Up

Facebook-f Instagram Pinterest Whatsapp
  • Aanmelden voor December-Deal One-Page website
  • Algemene Voorwaarden
  • Algemene voorwaarden
  • Bedankt inschrijven freebie
  • Bedankt inschrijven masterclass
  • Bedankt inschrijven nieuwsbrief
  • Blog
  • Blog-2
  • Coming Soon
  • Contact
  • Cookie beleid
  • Download brandboard sjabloon
  • FAQ
  • Inschrijven Masterclass
  • Instagram
  • Intake Branding
  • Landingspagina Black Friday
  • Landingspagina Branding pakketten
  • Nieuwsbrief
  • Over Brand it up
  • Over Mij
  • Over…
  • Portfolio
  • Privacybeleid
  • Test Portfolio
  • test WPPortfolio
  • Vooraanmelding online wordpress basis training
  • Voorbeeld pagina
  • Vragenlijst bij opdracht
  • Werkwijze
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}