Werkwijze

Totaaloplossingen, het draait om jou

Ik denk graag in totaaloplossingen. Ik wil namelijk dat jij de komende tijd vooruit kan, op jouw manier.
Daarom vind je bij mij standaard geen losse diensten maar totaalpakketten die je zelf kan uitbreiden.
Wil je toch maar 1 onderdeel? Of een combinatie van verschillende pakketten? Neem dan even contact op, dan kijken we samen naar de beste oplossing.

Over 1 ding kan ik wel heel duidelijk zijn: ik maak geen losse logo’s op maat.
Ik ben namelijk van mening dat alle onderdelen van het branding-proces met elkaar samenhangen. Het 1 werkt niet zonder het ander. Dat is ook de reden dat ik niet begin met een logo maar er mee eindig.
Alle onderdelen in dit proces, van de identiteit van een merk, ontstaan door het maken van keuzes. De keuzes die je maakt en waarom je die maakt zeggen mij heel veel over wat er in jouw hoofd zit, wat jouw idee is, jouw visie en waar de passie voor jouw bedrijf vandaan komt.

Dat klinkt misschien wat zweverig maar dat is het juist niet. Alleen door te weten wat er in jouw hoofd zit komen we samen tot een resultaat dat perfect past bij jouw visie en doel(groep).

 

Hoe een branding-proces er praktisch uitziet?

Ik werk in stappen:

  • we beginnen met het verzamelen van input. Ik geef je hiervoor instructies om via Pinterest jouw input aan te leveren. Dit is een belangrijke stap die wat meer tijd van jou vraagt. Zonder jouw input weet ik namelijk niet waar ik mijn werk op moet baseren. Wees niet bang om dit verkeerd te doen! Als je ergens over twijfelt ben ik er voor je om je op weg te helpen
  • De volgende stap is een moodboard. In het Small Starter Pakket doe je dit zelf, in alle overige pakketten doe ik dat. Het maken van een moodboard is misschien wel de allerbelangrijkste stap in heel het proces. Dit wordt namelijk de basis van waaruit we gaan werken. Alles wat ik voor je ontwerp vind zijn oorsprong in dit moodboard. Dit moodboard is straks ook steeds weer jouw inspiratie als je zelf uitingen gaat maken of de inspiratie voor de expert die het voor je doet, als je er voor kiest om het uit te besteden. Twijfel je of je zelf een goed moodboard kan maken? Besteed het dan liever uit, het is echt het geld waard!
  • Na het moodboard stellen we een kleurenpalet samen. Kleuren doen heel veel voor de sfeer die je neerzet. Dit is dan ook echt een belangrijke stap.
  • Na al deze stappen heb ik een duidelijk beeld van wat er in jouw hoofd zit en ontvang je van mij de basis ontwerpen voor een logo. Hier kies je er 1 van die we verder gaan uitwerken. Hoeveel aanpassingen ik doe is afhankelijk van het pakket wat je hebt gekozen. Meestal is 1 ronde voldoende om de puntjes op de i te zetten.
  • Heb je gekozen voor het medium of het zonder zorgen pakket? Dan ontvang je hierna de ontwerpen voor de logo variaties. Een variatie wil zeggen dat jouw gekozen logo de basis is voor een vereenvoudigde weergave hiervan. In veel gevallen werkt dit beter op socialmedia kanalen en is het handig voor het gebruik op bijvoorbeeld stickers etc.

Begrijp je nu waarom ik het een proces noem? Ik zal niet liegen: het is best wel intensief je moet echt goed nadenken over de keuzes die je maakt en waarom je ze maakt. Maar het eindresultaat is dan ook echt passend bij jou, jouw doel en jouw doelgroep.

 

Wat is dan jouw werkwijze voor websites?

In sommige opzichten is dat veelal gelijk aan dat van de branding. Ook voor websites heb ik namelijk jouw input nodig. Ik wil graag weten wat je mooi vind. Je moet tenslotte trots zijn en met veel plezier iedereen jouw web-adres willen geven.
Samen bepalen we welke onderdelen jouw website nodig heeft. In sommige gevallen betekend dat dat er wat extra kosten bijkomen. Dit kan te maken hebben met het aan moeten schaffen van plugins, het kan ook zijn dat er extra werk nodig is waar je van tevoren geen inschatting van kon maken.

Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld nog geen kleurenpalet hebt. Dit is echt heel belangrijk voor het consistent houden van jouw merk. Heb je nog geen kleurenpalet en wil je dit graag aan mij overlaten? Dan is dat uiteraard geen enkel probleem.

Je hoort vaak dat het beter is om een website te laten opbouwen uit code. Ik bouw in WordPress en in de meeste gevallen heb je echt geen website nodig die volledig uit code is opgebouwd.I Voor grote, zware websites die heel veel moeten “kunnen” raad ik je echter wel aan om je website op te laten bouwen uit code. Alle pagina’s en alle functionaliteiten worden dan op maat gemaakt. Als blijkt dat dat is wat je nodig hebt dan werk ik samen met iemand die daar in gespecialiseerd is.

 

Branding en Web-specialist

Mijn specialisatie is het ontwerpen en bouwen van een super praktische website die je zelf eenvoudig kan beheren en aanpassen. Zoals je kunt lezen in het stuk “over Brand it Up” ben ik van mening dat je als ondernemer heel veel zelf kan, als je basis maar goed is. Voor de websites maak ik gebruik van een hele fijne tool. Ik heb hier heel bewust voor gekozen, met jou en jouw gebruiksgemak voor ogen. Ik zorg er voor dat jouw website er fantastisch uitziet, doet wat ie moet doen en ik leer je hoe je heel makkelijk teksten kan wijzigen en onderdelen toe kan voegen. Zo kan je zelf bijvoorbeeld een actie uitzetten zonder dat je telkens hoeft te wachten totdat ik daar tijd voor heb. Uiteraard kan je ook voor alle aanpassingen wel bij mij terecht, hier kunnen we aparte afspraken voor maken.

Laat je mij je website maken? Dan krijg je de tool een jaar lang helemaal gratis. Na dat jaar betaal je 37,50 per jaar via mij. Wil je dat niet? Dan ben je helemaal vrij om de tool te blijven gebruiken. Hij kan dan echter niet meer worden ge-update, tenzij je zelf een abonnement afsluit.

Ben je bang dat je niet overweg kan met de tool? Geen zorgen, ik ben nog niemand tegengekomen die er niet uitkwam. Je krijgt bij de oplevering een uitleg van mij hoe het werkt en een pagina waarop je lekker kan oefenen zonder dat iemand daar last van heeft.

 

Keertje sparren?

Ben je nog niet overtuigd? Of zit je ergens mee? Twijfel je ergens over? 
Neem dan vooral contact met me op, ik leer je heel graag kennen en denk graag met je mee. Vrijblijvend uiteraard!

Manon