Waarom een visitekaartje nog steeds belangrijk is
Manon

Manon

Manon is eigenaar, Branding expert en Webdesigner bij Brand it Up. Met veel plezier deelt ze haar kennis en bouwt samen met jou een visueel merk wat perfect past bij jou én jouw doelgroep.

Het belang van een fysiek visitekaartje

Zoals je kunt lezen in “over Brand it Up” ben ik van mening dat de fysieke en de digitale wereld hand in hand gaan. Je kan niet zonder digitale ondersteuning van je bedrijf maar ook niet zonder de fysieke kant.

Geen visitekaartje? Geen optie

Ik hoor heel veel ondernemers zeggen dat ze een visitekaartje niet belangrijk vinden en dat dat ook kan voor een paar euro. Dat laatste is in theorie een mogelijkheid. Met het eerste ben ik het niet eens.

Een visitekaartje is ook tegenwoordig heel belangrijk. Verkoop jij producten aan consumenten? Dan kan je een visitekaartje heel goed gebruiken om bij een bestelling te doen. Mensen zijn geneigd om een visitekaartje niet meteen bij het afval te doen. Het maakt de bestelling ook een stuk persoonlijker. 

Lever je diensten aan consumenten?
Dan is een visitekaartje een must. Het is een fysieke reminder van wat jij te bieden hebt. Lever je producten of diensten aan bedrijven? Dan kan ik je vertellen dat geen visitekaartje hebben geen optie zou moeten zijn. Na het bezoeken van een netwerkbijeenkomst ga je vaak naar huis met een stapel visitekaartjes en die van jou moet daar uitspringen.

B2B moet jouw visitekaartje in 1 keer vertellen wat je doet en op wie je je richt.

Wat jouw visitekaartje zegt over jouw bedrijf

Richt je je op een exclusievere doelgroep? Kies dan voor een luxe kaartje. Richt je je op een doelgroep met een minimaal budget? Dan moet jouw visitekaartje uitstralen dat ze bij jou goed zitten.

Een visitekaartje is veel meer dan alleen een stukje papier. Het soort papier, de opdruk, de druktechniek, alles geeft informatie over jouw bedrijf weg. 
Verdiep je hier dan ook in voordat je een keuze maakt. Investeer eenmalig in een sterk ontwerp en laat je informeren welke papiersoorten en druktechnieken passend zijn voor jouw merk.

Vind je visitekaartjes saai?

Sommige ondernemers willen extra opvallen. Dat kan ook met een visitekaartje! Zelf ben ik erg fan van het standaard formaat, omdat dat makkelijk in een portemonnee of visitekaarthouder past. Je kan jezelf dan onderscheiden door gebruik te maken van bijzondere papiersoorten of druktechnieken. Visitekaartjes met een reliëf in het papier of het drukwerk doen het goed, mensen blijven hiermee in hun handen staan en er mee spelen (dat wil je, want dan blijf je “hangen” in hun geheugen).

Is het nou juist de vorm waar je van baalt? Weet dan dat je echt niet vast zit aan het standaard rechthoekige formaat. Ook vierkant of rond behoort tot de mogelijkheden. Nog steeds te saai? Visitekaartjes zijn tegenwoordig in vrijwel iedere vorm te krijgen.

Visitekaartjes van Brand it Up met letterpress goudfolie gedrukt op een hele mooie, duurzame papiersoort: Vibers
Visitekaartjes van Cotton & Lace, gedrukt in 3D goudfolie. Hierdoor blijven mensen voelen aan de opdruk

Hoe weet ik wat bij mij past?

Wil je een keer sparren over de mogelijkheden? Of wil je jouw visitekaartje door mij laten ontwerpen? Neem dan vooral contact met me op, ik help je heel graag.

Manon

Alle artikelen bevatten mijn persoonlijke mening of die van mijn gast-bloggers. In sommige blogs zijn links naar de website van mijn gast-bloggers of advertentie links (advertentie links zijn per bericht 1x gemarkeerd met een *) opgenomen. Door het klikken op deze links verlaat je mijn website en ga je naar de website van de betreffende aanbieder toe. Ik heb geen controle over externe websites. – Manon-

niks missen? Nieuwsbrief!

Deel dit Bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees verder