Mijn telefoon ging: Hoi, met Bert van der Donk. Ik ben op zoek naar iemand die alleen een huisstijl kan ontwerpen, zonder verdere poespas. Ik begreep dat jij dat kan, doe je ook re-branding? Onze huisstijl is al heel oud en toe aan vernieuwing.
Nou maak ik er geen geheim van dat ik het liefst met vrouwelijke ondernemers werk, maar ik houd ook heel erg van afwisseling. Tijdens mijn gesprek met Bert bleek dat hij het bedrijf van zijn vader had overgenomen. Hij heeft grootste plannen en wil groeien, maar de huidige huisstijl is… oud.
Oud, maar wel met emotionele waarde. Dit is het logo waar we mee begonnen:

Van oorsprong een inbreker die door een raam klom maar in de afgelopen jaren aangepast naar iets wat (uit een klein onderzoekje) door de meeste mensen voor een conducteur werd aangezien.
Omdat de inbreker (oneerbiedig: het poppetje in de cirkel) wel heel erg herkenbaar is voor het huidige klantenbestand was de wens om de inbreker een upgrade te geven. De nieuwe huisstijl moest High-End worden en kwaliteit en betrouwbaarheid uitstralen. Nou ben ik zelf niet zo goed in illustreren dus ik heb hiervoor een illustrator ingeschakeld. Het kostte een hoop wikken en wegen maar het eindresultaat mag er zijn:

