Over Brand it Up

Brand it Up is geen reguliere ontwerp-studio. Hier pak ik de dingen net even anders aan.
Je hebt bijvoorbeeld niet te maken met een team van ontwerpers, je hebt 1 aanspreek punt: Manon.

Hoe het begon

Ik ben Brand it Up gestart vanuit mijn eigen passie. Het begon bij Cotton & Lace (geboortekaartjes, trouwkaarten etc). Ik ben Grafisch Ontwerper geworden in een tijd dat er nauwelijks werk in was te krijgen door de crisis. Uiteindelijk moet er toch brood op de plank en ben ik in een totaal ander soort functie terecht gekomen. Ik was namelijk verzekerings-acceptant/adviseur.
Een baan waarbij het soort creativiteit dat een vormgever nodig heeft nauwelijks te vinden is.

Ook al was ik behoorlijk goed in mijn baan, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
Van kleur en vorm word ik nou eenmaal ontzettend blij en al tijdens de opstart van Cotton & Lace kreeg ik vraag om voor startende bedrijven huisstijlen en websites te maken. Dat deed ik tijdens mijn kantoorbaan al als hobby en ik ben daar gewoon mee verder gegaan.

Inmiddels is dat business to business deel van mijn bedrijf zo groot geworden dat het meer aandacht en een eigen naam verdient: Brand it Up!

Brand it Up is uniek

Wat Brand it Up zo uniek maakt is de bijna omgekeerde manier van werken. Ik ben van mening dat het proces van visueel maken van een merk een stapsgewijs proces is waarbij het logo pas als laatste aan de beurt is. Alle keuzes die je maakt binnen een “branding” zeggen namelijk heel veel over jouw kijk op jouw bedrijf en doelgroep. Kleuren geven bijvoorbeeld een hele duidelijke sfeer. Door eerst een kleurenpalet te kiezen voordat we starten met een logo-ontwerp leer ik meer over de vibe die jij met jouw bedrijf neer wil zetten. Het uiteindelijke logo sluit daar dan beter op aan.

Ik noem het niet voor niets een proces, ik laat je echt nadenken over jouw merk en jouw doelgroep.

“We leven in een tijdperk leven waar fysiek en digitaal geen 2 verschillende werelden meer zijn maar hand in hand gaan.”

Door alle technologie is het zelf ontwerpen voor ondernemers wel erg aantrekkelijk geworden. Het is goedkoop, templates staan voor je klaar, je hoeft er alleen nog een plaatje en je eigen tekst in te zetten.
Er is zoveel moois dat keuzes maken heel lastig wordt. Niet alleen digitaal (ga ik voor dat vrolijke plaatje wat ik gratis kan downloaden of is mijn eigen beeldmateriaal beter?) maar ook fysiek: waarom zou ik dure visitekaartjes laten drukken als het ook voor een tientje kan bij een goedkope online aanbieder waar ik het zelf kan ontwerpen?

Zelf ontwerpen

Ik ga je niet vertellen dat je niet zelf moet ontwerpen. Ik ga je wel vertellen dat iedereen zijn eigen expertise heeft. Mijn expertise is het neerzetten van een sterk visueel merk dat zowel op papier als op een beeldscherm werkt. En dat doe ik niet alleen.

Ik hoor je nu denken: maar je zei eerder dat er geen team van ontwerpers is?
Klopt! Er is geen team van ontwerpers, maar er is wel een team: jij en ik.
Jij kent jouw bedrijf het beste, ik weet wat het beste werkt in print en beeld. Samen maken we een merk dat past bij jou, jouw doelgroep en alle communicatiemiddelen die je moet of wil maken.

Dit geldt dus óók voor websites. Daarom heb ik me gespecialiseerd in een hands-on oplossing waar jij zelf nog jaren mee vooruit kan.
Als je een goede basis hebt kan je heel veel zelf. Ik geef je overzicht. Handvatten waar je zelf mee aan de slag kan. Hoe ik dat doe? Hier lees je meer over mijn werkwijze.

Doe je voordeel met mijn netwerk

Ik heb inmiddels een netwerk van steengoede professionals om me heen verzamelt en voor alle problemen kunnen wij je helpen met een oplossing. Ben je bereid om de dingen waar je zelf niet goed in bent uit handen te geven? Dan zit je hier goed! Ik ga graag het gesprek met je aan en bied je het liefst een totaaloplossing zodat jij kan doen waar je goed in bent: jouw bedrijf runnen!

Wil je toch liever de touwtjes zelf in handen houden? Ook dan kan ik je helpen. Ik bied een paar hele fijne basis-pakketten aan waarbij je zelf heel veel doet, zo kan je toch een beetje besparen op de kosten van jouw branding of website.

Manon