Branding Eveline Kroon

Mini Re-branding Eveline Kroon

Eveline kwam bij mij terecht via Instagram met de vraag of ik haar kon helpen met een paar Visuals voor haar eigen Instagram pagina.
Ik vind het fijn om een eventuele nieuwe klant eerst even te spreken om te bespreken wat ik voor je kan betekenen. Soms zijn dat hele verrassende gesprekken en komt daar iets totaal anders uitrollen dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Voordat ik voor mezelf begon werkte ik op een kantoor voor een baas. Niet als designer maar als acceptant. Mensen bellen je dan op met een vraag. En die vraag lijkt heel eenvoudig maar meestal zit daar iets anders achter.
Zoeken naar de vraag achter de vraag noemden we dat. Een goede acceptant is erg nieuwsgierig en zoekt actief naar de echte vraag.

Een goede designer is ook erg nieuwsgierig en peutert graag die vraag achter de vraag eruit.

De vraag achter de vraag

Eveline kwam dus eigenlijk voor Visuals voor op haar social kanalen. Maar eigenlijk had ze overzicht nodig van haar merk.
Zelf is ze kindercoach en heeft ze haar eigen praktijk. Ze is er aan toe om haar bedrijf naar een wat hoger level te tillen.

Ik werk graag met coaches. Zij starten vaak met niks, maken hun eigen logo en als hun bedrijf een beetje begint te lopen kijken ze graag kritisch naar hun branding. Mijn Branding-proces is wat anders dan anders. Ik leer je kijken naar jezelf als merk. Waar sta je voor? Wat wil je uitstralen? Wie is jouw doelgroep en wat past daarbij? Durf je los te laten wat je tot nut toe had?

In dit geval een beetje coach de coach dus.

Eveline heeft van zichzelf een heerlijke stijl. Het moest er alleen nog even uitkomen en handen en voeten krijgen.
We besloten te gaan voor een uitgeklede versie van de mini-branding. Een logo had ze tenslotte al.

  • Wat ze nog nodig had:
  • Een moodboard om te helpen met het bepalen van de juiste Visuals
  • Een goed kleurenpalet
  • Een sprekende lettertype-kit
  • Overzicht van alles in de vorm van een brandboard.

Merk make-over

Gaandeweg besloot Eveline dat haar logo toch eigenlijk ook wel aan een make-over toe was.
Ze wilde niet iets compleet anders maar er mocht wel wat meer beweging in. Dat krijg je deels al door het lettertype te veranderen maar ik zag een simpele oplossing om het logo nog net even iets vriendelijker te maken.
Geen complete re-branding met een heel nieuw logo dus, maar wel een opgefriste versie:

Hieronder zie je het totaaloverzicht van Eveline’s nieuwe merk.

Manon

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *