Branding Days in June

Dit is Djana.

Djana is fotograaf en ik kwam haar tegen in een Facebook groep.
Stiekem was ik al een beetje verliefd op haar fotografie-stijl toen ik haar profielfoto zag maar hoe meer foto’s ik te zien kreeg, hoe jaloerser ik werd op alle bruidsparen die haar hebben gekozen voor het maken van hun bruidsfoto’s.

Djana’s bedrijf heet Days in June , een naam die perfect past bij haar stijl en je misschien wel doet denken aan het liedje van Jamiroquai. Hoe dat precies tot stand is gekomen en dat het ook echt met elkaar te maken heeft legt Djana zelf uit op haar website www.daysinjune.com

Days in June – Vibe

Na de “briefing” waarin je als ondernemer vertelt wat je doet, wie jouw doelgroep is en waar je naartoe wilt met jouw bedrijf ga ik aan de hand van wat je me hebt verteld en wat ik zie in de Pinterest-borden die je voor mij hebt gevuld, een sfeer en eerste kleurbeeld bepalen.
Voor Djana was dat meteen heel duidelijk: ze is GEK op roze.
Haar persoonlijke stijl is zomers, retro en romantisch met een moderne twist. Niet te funky maar ook niet te vrouwelijk.

Ik maakte dit moodboard op basis van haar input:

Moodboard Fotograaf Days in June

Kleur, één van de belangrijkste onderdelen van een branding

Omdat een kleurenpalet je helpt om jouw merk duidelijk en consistent in de markt te zetten vind ik dit één van de belangrijkste onderdelen van een branding. Die kleuren móeten goed zijn. Hoewel alles uiteraard begint bij de sfeer goed hebben om de richting van de branding te bepalen, zijn de kleuren die je gebruikt het belangrijkst in het uitdragen van jouw merk. Je gebruikt ze op je website, je visitekaartje, folders, flyers en op je social media kanalen.

Als fotograaf weet Djana hoe belangrijk kleur is en heeft ze een heel goed oog voor detail.
Het kleurenpalet was dan ook best een dingetje waar we echt samen aan hebben gewerkt.
Uiteindelijk hebben we gekozen voor een combinatie die vrouwelijk en roze is zonder dat het meteen zoet en meisjesachtig wordt. Zomers met een retro randje, precies passend bij Djana’s stijl:

Kleurenpalet Fotograaf Days in June

Zoals je ziet zijn dit hele andere kleuren dan je in eerste instantie zou denken als je het moodboard ziet.
Ieder moodboard is anders. Als ik losse kleuren toevoeg in een moodboard zijn dat niet automatisch de definitieve kleuren. Soms voeg ik wat kleuren toe omdat deze mede de sfeer vastleggen, soms is dat niet nodig. De ene keer is een moodboard of kleurenpalet meteen goed, de andere keer moeten we samen een beetje zoeken.

Het belangrijkste is dat we uiteindelijk samen tot de juiste samenstelling komen. Daarom zeg ik ook dat een branding niet iets is wat ik in mijn eentje doe, we doen het echt samen en ik betrek je bij iedere stap in het proces. Ik weet tenslotte niet precies wat er in jouw hoofd zit 🙂

De details

Djana is van de details. Dat maakt haar ook zo’n goede fotograaf. Haar aandacht voor detail zorgt voor prachtige plaatjes.

Iets wat misschien een miniem onderdeel van een bruiloft lijkt te zijn wordt opeens een waardevolle foto van jouw speciale dag.

Deze aandacht voor detail heeft ze ook voor de branding van haar bedrijf. Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Stel je voor dat er iets is wat je stoort in jouw logo en je moet daar niet alleen de komende jaren naar kijken maar er ook nog eens reclame voor maken…
Daarom was ik ook erg blij met deze samenwerking, Djana weet wat ze wil en weet ook te benoemen wat ze wel en niet mooi vindt. Daarnaast stond ze ook open voor mijn adviezen over wat wel en niet werkt en waarom dat zo is. Soms zorgen de kleinste details voor een uitstraling waar je niet op zit te wachten.

Uiteindelijk hebben we samen geen enkel detail van de logo-ontwerpen overgeslagen.
Het heeft ons iets meer aanpasrondes gekost dan normaal in dit pakket zit maar dat is niet erg, het gaat er tenslotte om dat Days in June een logo heeft wat perfect past bij Djana’s stijl.

Days in June – Het logo

De laatste stap in dit proces is het logo.Omdat ik als geen ander begrijp hoe belangrijk kleur is leverde ik dit logo in 3 kleurvariaties.

Logo Fotograaf Days in June

Het is mooi om te zien hoe de verschillende onderdelen van het moodboard samenkomen in deze huisstijl. Zelf vind ik het brandboard wat ik maakte voor Days in June één van de mooiste tot nu toe.

Brandboard Fotograaf Days in June

Wil jij ook een passende branding? Ik kan niet wachten om voor je aan de slag te gaan.
Neem contact met mij op, dan gaan we beginnen!

Manon

Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *