FAQ

Veelgestelde vragen en antwoorden

Dit is een vraag die ik vaak krijg. En ik niet alleen, maar een heleboel vormgevers met mij.

Ik zal deze vraag zo helder en direct mogelijk beantwoorden.

Mijn prijzen zijn namelijk niet hoog. Mijn prijzen zijn echt heel reëel, sommige prijzen bij anderen zijn echter extreem laag. Waarom mijn prijzen niet zo laag zijn?

  • Ik lever een bepaalde kwaliteit. Geen 13 in een dozijn maar echt voor jou gemaakt. Ik luister naar je, ik ga met je in gesprek en ik zorg er voor dat wat je krijgt nog jaren mee kan. Geen logo in een kwartier, geen doe maar een dotje, maar echte, pure aandacht voor jou en jouw bedrijf.
  • Je betaald niet alleen mijn uren. Je betaalt voor een merk of een website waar je jouw doelgroep mee bereikt. Je betaalt mij voor iets wat je zelf niet kan of niet wilt. Bedenk maar eens hoeveel uur je er zelf mee kwijt bent, pak jouw uurtarief erbij en zet dat maar om in een totaalbedrag. Dan vallen mijn prijzen nog best mee toch?

Je mag het volledige bedrag vooruit betalen maar dat hoeft niet. Ik vraag standaard om een aanbetaling. In de meeste gevallen is dit 50%. De andere helft betaal je bij oplevering.

Vind je dit te veel? Dan wil ik graag samen met je kijken wat de mogelijkheden zijn voor betaling in meerdere termijnen.

Soms lijk je namelijk behoefte te hebben aan iets maar komen we samen tot de conclusie dat er een betere of eenvoudigere oplossing is.

Ik snap je verwarring. Dit is echter een hele bewuste keuze. Voordat ik met je ga samenwerken wil ik je eerst een keer gesproken hebben. Ik wil weten wie je bent, wat je doet en wat je nodig hebt.

Soms lijk je namelijk behoefte te hebben aan iets maar komen we samen tot de conclusie dat er een betere of eenvoudigere oplossing is.

Ik ben van mening dat je dat zelf kan. Het scheelt je veel tijd en geld. Niets zo vervelend als even een tekstje of aanbieding willen plaatsen en dat je dan moet wachten totdat je designer eindelijk een keer tijd heeft.

Kleine dingen kan je zelf en door de tool die ik gebruik is dat echt een eitje geworden.

Je website is eigenlijk een soort bedrijfspand. Daarvan doe je ook zelf de lichten aan en je ruimt ook je eigen spullen op.

Besteed je het toch liever uit omdat je bijvoorbeeld echt geen tijd hebt? Dan kan je me uiteraard wel inhuren. Dit zijn afspraken op maat, ik spar daar graag over met je.

Ik ontwikkel de layouts zelf. Ik heb daar een hele fijne tool voor. Ik werk dus niet met code.

De gedachte daarachter is dat je hierdoor heel eenvoudig zelf je website kunt aanpassen en bijhouden. Voor het basispakket kan je kiezen uit een paar standaard layouts. Samen kijken we welke opbouw het beste past bij jouw doel. Uiteraard kan je deze na oplevering ook zelf verder uitbouwen en aanpassen. Je krijgt van mij een korte instructie hoe je dat moet doen.

Om kosten te besparen heb ik een aantal standaard layouts klaar staan waar je uit kan kiezen. Dit is de enige optie waarbij we de layout dus niet helemaal vanaf de basis op maat maken. 

Dit is een goede optie als je heel snel en eenvoudig basis-informatie wilt weergeven.

Ja heel goed zelfs! Ik maak (als alle onderdelen van jouw branding klaar zijn) een brandboard voor je. Dit totaaloverzicht helpt je om dezelfde stijl te blijven doorvoeren in al je uitingen, dus ook je socialmedia posts.

Maak je graag gebruik van Canva? Dat snap ik! Ik ga zal niet zeggen dat het gebruiken van Canva en het zelf maken van posts hetzelfde is dan wanneer je het door een expert laat doen maar het is iets wat je heel goed zelf kan als je er wat tijd in kan stoppen. Daarom help ik je heel graag door jouw Canva-Pro profiel voor je in te richten. Dit is een eenmalige dienst die je direct bij mij kan afnemen.

Om de eenvoudige reden dat je aan alleen een logo niet zo veel hebt. Uiteindelijk wil je toch een lettertype-kit en een kleurenpalet. Dit heb je nodig om een consistente stijl te kunnen doorvoeren.

Ik ben van mening dat al deze onderdelen met elkaar samenhangen. Het 1 werkt niet zonder het ander. Dat is ook de reden dat ik niet begin met een logo maar er mee eindig.

Alle onderdelen van een Branding-proces, van de identiteit van een merk ontstaan door het maken van keuzes. De keuzes die je maakt en waarom je die maakt zeggen mij heel veel over wat er in jouw hoofd zit, wat jouw idee is, jouw visie en waar de passie voor jouw bedrijf vandaan komt.

Dat klinkt misschien wat zweverig maar dat is het juist niet. Alleen door te weten wat er in jouw hoofd zit komen we samen tot een resultaat dat perfect past bij jouw visie en doel(groep).

Staat jouw vraag hier niet tussen? Aarzel dan niet en neem meteen contact met mij op. I don’t bite 🙂

Manon