Een website bouwen is best een ding. Ik heb een unieke manier van websites bouwen ontwikkeld.
Manon

Manon

Manon is eigenaar, Branding expert en Webdesigner bij Brand it Up. Met veel plezier deelt ze haar kennis en bouwt samen met jou een visueel merk wat perfect past bij jou én jouw doelgroep.

Een website bouwen, hoe werkt dat?

Een website bouwen is best een ding, vind je niet? Hij moet er mooi uitzien, goed werken en goed te onderhouden zijn.
Met die gedachte heb ik een unieke manier van websites bouwen ontwikkeld.
Ik ga namelijk uit van jou als ondernemer, niet van mij als webdesigner. Bij alles wat ik doe houd ik in mijn achterhoofd dat zowel jij als jouw klanten met de website uit de voeten moeten kunnen.
Hoe ik dat doe?

Zie je website als een bedrijfspand

Iedereen die mij al eens heeft gesproken over (het bouwen van) websites weet dat ik websites graag vergelijk met winkel- of bedrijfspanden. Het verbouwen en inrichten daarvan laat je vaak doen. Het opruimen en schoonmaken kan je vaak zelf. Kan of wil je dat niet (meer)? Dan besteed je dat uit. 
Hetzelfde geldt voor een website. Als designer houd ik rekening met jouw gebruiksgemak: jij moet heel eenvoudig zelf iets kunnen verplaatsen, opruimen of schoonmaken. Alleen noemen we dat laatste vooral “updaten”.
Je mag je website eigenlijk wel echt als bedrijfs- of winkelpand beschouwen. Jouw klanten komen hier om op hun gemakje te kijken wat jij te bieden hebt. Net als in de stad: je ziet de etalage (de homepage)en je gaat een winkel in, kijkt wat rond en als je iets ziet wat je bevalt blijf je langer hangen. Zie je niets wat je bevalt? Of oogt de winkel heel rommelig of kan je je weg niet vinden? Dan ben je binnen no-time weg.

Ik hoor je nu bijna denken: en die irritante verkopers dan? Die je bij de deur al vragen of ze je ergens mee kunnen helpen?Dat zijn pop-ups. 😉

Website bouwen, de basis

Ik bouw in WordPress dit is de perfecte basis voor alle soorten websites.
Voor jouw uiteindelijke gebruiksgemak heb ik er voor gekozen om te werken met een tool die er voor zorgt dat aanpassingen letterlijk “drag and drop” zijn. Zelfs als je niets weet van websites of computerprogramma’s dan kan je dit. Ik leg je natuurlijk uit hoe e.e.a. werkt als ik de website oplever.
Deze tool levert al heel veel functionaliteiten. Mochten we toch nog iets missen dan installeer ik met liefde en plezier een paar fantastische plugins. 
Heb je echt custom functionaliteit nodig? Dan laat ik een steengoede developer dat voor je bouwen. Helemaal speciaal voor jou.

Het gebruik van de tool is het eerste jaar gratis. Hierna ben je vrij om je eigen licentie aan te schaffen (55,- op het moment van schrijven) of je laat dat via mij lopen (37,50). 
De kosten voor extra functionaliteiten en het gebruik van de tool bespreken we uiteraard vooraf.

Het bouwproces

Om tot een goed resultaat te komen heb ik jouw input nodig. Wat vind je mooi? Wat is het doel van de website? Wie is je doelgroep?
Om er achter te komen wat je mooi vind laat ik je 1 of meerdere Pinterest borden vullen. Hiermee ga ik aan de slag om een moodboard te maken. Dit moodboard wordt de inspiratie-basis waar we mee gaan werken.

Net als bij de Branding bouwen we samen aan jouw website. Je ontvangt van mij geen modellen of Wire-frames maar een link naar een live werkende website. Hier maak ik de eerste opzet voor het design. Je ziet dan gelijk hoe alles werkt. We spreken een moment af om de eerste pagina door te nemen. Je mag dan al je commentaar op me af vuren. Sommige dingen kan ik dan gelijk aanpassen, voor andere wijzigingen kan het zijn dat ik die later nog een keer met je doorneem.
Pas als jij tevreden bent met pagina 1 (meestal de homepage) bouw ik verder. 
Tussendoor zullen we nog een aantal keer de vorderingen bespreken. 

De start en de oplevering

Voordat ik het bouwen van een website ga inplannen vraag ik je om je input te leveren. Naast Pinterest en een aantal vragen houd dat ook in dat ik content wil hebben. Wat moet er op jouw website komen te staan? Voor een webshop zal dat minder tekst maar meer fotomateriaal zijn dan bijvoorbeeld voor iemand die diensten aanbied.
Uiteraard kan het zijn dat we gaandeweg nog wat andere dingen bedenken die beter werken of die we waren vergeten, maar de basis moet er wel zijn.

Waarom ik pas ga plannen als de content er is? Omdat het niet tijdig aanleveren van content ervoor zorgt dat zowel jouw, als mijn planning volledig in het 100 loopt. Ik houd me graag aan mijn afspraken en een opleverdatum komt dan ook erg in de buurt van heilig 🙂

De oplevering spreken we dus van tevoren af. Hier maken we ook echt een momentje van. We nemen de hele website door, ik noteer de punten die je nog aangepast wilt hebben en ik leg je uit hoe alles werkt. Je krijgt van mij ook een oefenpagina voor de tool. Deze is niet zichtbaar voor de buitenwereld en je kan je hier lekker uitleven en van alles uitproberen.
Na de oplevering verwerk ik de punten die je nog had. Hiermee ronden we de laatste aanpasronde ook af. Ondertussen kan jij zelf al aan de slag met je nieuwe website.
Kom je ergens niet uit? Laat het me dan vooral weten, ik help je graag!

Ik heb nog vragen..

Neem dan contact met me op! Bel me, mail me of

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees verder