beeldbank-fotografie-fotoshoot-branding-07
Djana

Djana

Djana is fotograaf en eigenaresse van Days in June fotografie. Naast branding shoots doet ze ook bruidsfotografie. Ze heeft een enorm goed oog voor detail, kijkt naar jou als persoon en weet jouw persoonlijke stijl fantastisch vast te leggen in haar foto's. Brand it Up werkt zó graag met haar samen (omdat ze zulke prachtige foto's maakt) dat een beeldbank via Days in June een vaste optie is in alle pakketten.

Een beeldbank: belangrijk voor jouw merk

Het maakt niet uit wat voor een merk je hebt, in welke branche je je begeeft en wat je wilt uitstralen met jouw merk: het is altijd belangrijk om een goede beeldbank te hebben. Waarom dat zo is, leg ik je in dit artikel uit.

Wat is een beeldbank eigenlijk?

Voordat ik ga uitleggen waarom het voor jouw merk belangrijk is om een goede beeldbank te hebben, is het natuurlijk wel zo handig om te weten wat een beeldbank precies is. Een beeldbank is een verzamelplek van allerlei soorten beeldmateriaal. Dit kunnen zowel video’s als afbeeldingen zijn. Als je bijvoorbeeld een beeldbank voor jouw merk wilt opbouwen, kun je allerlei beelden die voor en rondom jouw merk zijn gemaakt, op 1 plek opslaan. Door deze beelden op 1 plek te verzamelen, heb je altijd genoeg beeldmateriaal om te gebruiken voor bijvoorbeeld jouw online marketing uitingen.

Waar moet je op letten bij het maken van een beeldbank?

Wanneer je een beeldbank maakt, is het belangrijk dat je er alleen maar beelden in opslaat die relevant zijn voor jouw merk. Daarnaast is het ook belangrijk dat de beelden niet alleen van hoge kwaliteit zijn, maar dat ze ook goed passen bij de boodschap die jij wilt uitdragen en het imago dat jij met jouw merk wilt uitstralen. Alleen als je goede beelden gebruikt, zal dat wat jij wilt uitdragen goed worden ondersteund.

Marloes van Goals on Heels vindt vrijheid belangrijk in haar werkwijze, vandaar dat ik haar in de natuur heb gefotografeerd
Goed beeld laat je opvallen

Tegenwoordig worden we overspoeld met informatie en worden we vanuit allerlei kanten geprikkeld. Hierdoor is het voor merken en bedrijven een uitdaging geworden om de aandacht van de doelgroep te krijgen én vast te houden. Om dit toch voor elkaar te kunnen krijgen, is een sterke visuele uiting zo goed als onmisbaar. Zo’n uiting kan er namelijk voor zorgen dat je opvalt tussen alle andere merken die de aandacht van jouw doelgroep proberen te trekken.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Als je eenmaal de aandacht van jouw doelgroep hebt getrokken en zij daardoor jouw bericht gaan lezen, kan goed beeldmateriaal er ook voor zorgen dat jouw doelgroep jouw boodschap beter zal onthouden. Dat komt doordat visuele informatie beter wordt verwerkt dan tekstuele informatie. Het gezegde: ‘een beeld zegt meer dan duizend woorden’ is dus zeker waar. Gebruik daarom altijd goede beelden om jouw verhalen kracht bij te zetten.

In je beeldbank kun je ook foto’s maken van dingen die je inspireren, om zo aan storytelling te doen op social media
Ook kan je je eigen producten op de foto zetten met jouw eigen handen in beeld. Veel persoonlijker dan in een studio!
Goed beeld draagt bij aan een goede merkidentiteit

Heb jij al nagedacht over jouw merkidentiteit? Dus wat je wilt uitstralen en hoe je dat wilt doen? Niet alleen een logo en huisstijl, maar ook goede beelden dragen bij aan het creëren en consistent uitdragen van jouw merkidentiteit. Dit is belangrijk, want alleen als je consistent dezelfde kleuren, lettertypes, beelden enzovoorts gebruikt in jouw uitingen, zullen mensen jouw merk sneller herkennen en er sneller vertrouwd mee raken.

Eigen beeld zorgt ervoor dat klanten zich binden aan jouw merk

Voorheen kon je nog prima *stockfoto’s gebruiken op je website, maar tegenwoordig is dat zo goed als verleden tijd. Dat komt doordat stockfoto’s niet alleen door jouzelf, maar ook door andere bedrijven worden gebruikt. Hierdoor zijn zulke foto’s niet meer uniek en ook niet meer opvallend genoeg.

Bovendien is het inmiddels heel belangrijk geworden om niet alleen relaties met klanten aan te gaan, maar deze ook op te bouwen én te onderhouden. Klanten willen tegenwoordig weten met wie ze in zee gaan. Daarom is het belangrijk om unieke beelden te gebruiken die echt goed bij jouw merk passen. Daarnaast is het ook een goed idee om af en toe wat beelden van jouzelf te laten zien, zodat mensen weten welk gezicht er achter jouw merk zit.

Een goede foto van jezelf is onmisbaar in jouw beeldbank
Laat zien wie het gezicht is achter jouw bedrijf

Wil je ook graag een goede beeldbank?

Nu weet je dus waarom het zo belangrijk is om een goede beeldbank te hebben. Heb jij dit nog niet voor jouw merk? Dat is helemaal niet erg, want ik help je hier graag mee. Ik ga namelijk graag met jou in gesprek, zodat we samen kunnen ontdekken wat je wilt uitdragen en welke beelden je hiervoor nodig hebt. Wist je dat als je een branding pakket van Brand It Up afneemt, je korting krijgt op een beeldbank fotoshoot? Zo kan je gelijk compleet aan de slag met een branding dat staat als een huis!

Djana

Alle artikelen bevatten mijn persoonlijke mening of die van mijn gast-bloggers. In sommige blogs zijn links naar de website van mijn gast-bloggers of advertentie links (advertentie links zijn per bericht 1x gemarkeerd met een *) opgenomen. Door het klikken op deze links verlaat je mijn website en ga je naar de website van de betreffende aanbieder toe. Ik heb geen controle over externe websites. – Manon-

niks missen? Nieuwsbrief!

Deel dit Bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Lees verder